.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام جمعه رشت/ تاكيد اسلام بر عدم ازدواج‌هاي فاميلي

امام جمعه رشت گفت: دين مقدس اسلام رواياتي بر عدم ازدواج‌هاي فاميلي دارد.

به گزارش فارس ، آيت‌الله زين‌العابدين قرباني پيش از ظهر امروز در ديدار با مديران، رؤسا، كاركنان و كارشناسان مسئول بهزيستي گيلان با تبريك اعياد شعبانيه و عيد ميلاد منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) افزود: جهان آفرينش بر اساس اسباب و مصوبات پايه‌ريزي شده است.
وي با بيان اينكه خداوند در زندگي عمومي معجزه نمي‌كند، اظهار داشت: معجزه خداوند در موارد ويژه كه خود مصلحت بداند يا بنده صالحي واسطه شود، صورت مي‌گيرد.
قرباني با اشاره به وجود برخي معلوليت‌ها و عقب‌ماندگي‌ها در جامعه تصريح كرد: برخي حوادث موجب معلوليت‌ها و گرفتاري‌ها مي‌شود كه نوعاً وابسته به خود انسان است.
وي ادامه داد: برخي مسائل از حيطه قدرت انسان بيرون است زيرا ما به اسرار آفرينش و هستي آگاهي نداريم.
نماينده ولي فقيه در گيلان ازدواج‌هاي فاميلي را موجب اثرات سوء در تولد فرزندان دانست و گفت: ازدواج‌هاي فاميلي بافته‌هاي ذهن دشمنان اسلام و دين است در حالي كه دين مقدس اسلام رواياتي بر عدم ازدواج‌هاي فاميلي دارد.
قرباني، ازدواج‌هاي فاميلي ائمه اطهار (ع) را بر اثر جبر زمانه ناميد و افزود: شرايط در آن زمان به گونه‌اي بود كه نمي‌توانستند دختران را به نامحرمان دهند زيرا اسرار خانوادگي آنها فاش مي‌شد و ايجاد گرفتاري مي‌كرد.
وي مصرف الكل را از عوامل تولد فرزندان معلول بيان كرد و اظهار داشت: با مصرف الكل يك‌هزار و 500 سلول مغز انسان مي‌ميرد و جايگزين نيز ندارد.
نماينده ولي فقيه در گيلان خاطرنشان كرد: افرادي كه بي‌توجه به اين موضوع ازدواج مي‌كنند در واقع نسل خود را فاسد كرده كه بايد جلوي اينگونه كارها گرفته شود.
قرباني خدمت به انسان‌هاي معلول و گرفتار را يكي از راه‌هاي مورد آزمايش خداوند بيان كرد و گفت: خداوند براي بالا بردن مقام معنوي و روحي انسان او را براي خدمت به معلولان مورد امتحان قرار مي‌دهد.
وي افزود: خدمت به محرومان و نيازمندان وسيله ارتقاي معنوي انسان در آخرت است.
امام جمعه رشت با تاكيد بر خدمت به افراد نيازمند خاطرنشان كرد: دستگيري از نيازمندان، معلولان و انسان‌هاي گرفتار در حقيقت خدمت به خداوند است.
قرباني با بيان اينكه مسئله خدمت به مردم در دنياي امروزي نيز وجود دارد، تصريح كرد: خدمتي كه بر محور اعتقاد به خدا و قيامت باشد در دنياي امروز وجود ندارد.
وي اظهار داشت: انسان‌ها عمل‌هايي به عنوان انسانيت انجام مي‌دهند اما تا زماني كه براي دنياي آنها ضرري نداشته باشد اين كار را مي‌كنند مگر انسان‌هايي والا و بزرگوار كه فدايي خلق هستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان دنيا را مزرعه آخرت ناميد و افزود: كساني كه دين و روز قيامت را باور دارند معتقد هستند كه عمر انسان با اين چند سال تمام نمي‌شود و حيات آدمي پايان نمي‌گيرد.
قرباني اظهار داشت: قرآن مرگ را گرفتن روح انسان و نشان دادن در عالم ديگر تعريف كرده است و اين تنها اختصاص به شهدا ندارد.
وي با بيان اينكه مي‌توانيم تمام كارهاي روزمره خود را عبادي يا تجاري كنيم، تصريح كرد: كارها بايد براي جلب رضايت خدا و خدمت به خلق خدا باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.